Ero sivun ”OGRE” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (kh) |
(löytyy mallineesta) |
||
Rivi 16: | Rivi 16: | ||
<tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma, jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia OGRElle. | <tt>blender-orgexml</tt> on ohjelma, jolla voidaan tuoda [[Blender|Blenderillä]] mallinnettua materiaalia OGRElle. | ||
{{Malline:Pelinteko}} | |||
{{Pelinteko}} | |||
[[Luokka: Pelikehitys]] | [[Luokka: Pelikehitys]] | ||
[[Luokka: Kehitystyökalut]] | [[Luokka: Kehitystyökalut]] |
Versio 1. kesäkuuta 2014 kello 17.30
OGRE | |
---|---|
Lisenssi | MIT |
Kotisivu | www.ogre3d.org |
OGRE on avoimen lähdekoodin 3D-grafiikkamoottori, joka on suunniteltu helpottamaan kolmiulotteisuutta hyödyntävien ohjelmien rakentamista. Luokkakirjasto kätkee taakseen ominaisuudet joita tarvitaan vain alemman tason OpenGL-grafiikan tuottamiseen, eli tarjoaa rajapinnan kolmiulotteisen maailman käsittelyyn. OGRE on saatavilla Windowsille ja Linuxille.
OGRE ei yksin riitä pelin kehitykseen, vaan kehittäjän on koodattava itse muut osat kuten tekoäly-, fysiikka-, verkko- ja äänikoodi tai käytettävä valmiita kirjastoja.
Lisätyökalut
blender-orgexml on ohjelma, jolla voidaan tuoda Blenderillä mallinnettua materiaalia OGRElle.