Ero sivun ”Grit engine” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (fix) |
p (lähdekoodi) |
||
Rivi 6: | Rivi 6: | ||
| lisenssi=[[MIT]] | | lisenssi=[[MIT]] | ||
| kotisivu=[http://www.gritengine.com/ www.gritengine.com] | | kotisivu=[http://www.gritengine.com/ www.gritengine.com] | ||
| lahdekoodi=[https://github.com/grit-engine github.com/grit-engine] | |||
}} | }} | ||
'''Grit engine''' on [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön. | '''Grit engine''' on [[Avoin lähdekoodi|avoimen lähdekoodin]] 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön. |
Versio 16. tammikuuta 2019 kello 03.13
Grit engine | |
---|---|
Käyttöliittymä | OpenGL |
Lisenssi | MIT |
Kotisivu | www.gritengine.com |
Grit engine on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka on toteutettu avoimen pelimaailman käyttöön.
Vaikka on olemassa monia avoimen lähdekoodin pelimoottoreita. Tämä on ainoa, joka on optimoitu avoimelle pelimaailmalle. Pelimoottori tukee suuria karttoja (esim. Yli 30 neliökilometriä, 50 000 esinettä) huomattavaa hajontaa geometriassa ja kuvioissa, koska pelimoottorissa olevat esineet ja maisemat kuluttavat vähäisesti muistia ja CPU resursseja kun ne ovat pois näköetäisyydellä. Pelimoottori käyttää mm. laskennallista varjostusta, joka on välttämätön valonlähteille, joita tarvitaan avoimen maailman kohtauksissa.
Pelimoottori on Windowsin lisäksi saatavissa Linuxille.