Ero sivun ”Id Tech” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
(Ak: Uusi sivu: {{pienaakkonen}} '''id Tech''' on id Softwaren suunnittelema ja kehittämä erillisten pelimoottoreiden sarja. Vanhemmat näistä ovat avointa lä...) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 3: | Rivi 3: | ||
==id Tech 1== | ==id Tech 1== | ||
* [[Doom]] | |||
* [[Doom II: Hell on Earth]] | |||
==id Tech 2== | ==id Tech 2== | ||
'''id Tech 2''' (aiemmin tunnettu nimillä '''Quake engine''' ja '''Quake II engine''') oli ensimmäinen id Softwaren kehittämä moottori, joka tuki reaaliaikaista 3D-mallinnusta ja käytti hajautetun tietojenkäsittelyn [[wikiapedia:Client–server model|asiakas-palvelin-rakennetta]] osioiden tehtävät ja niiden suoritukset niin asiakkaiden ja palvelimen välille. | '''id Tech 2''' (aiemmin tunnettu nimillä '''Quake engine''' ja '''Quake II engine''') oli ensimmäinen id Softwaren kehittämä moottori, joka tuki reaaliaikaista 3D-mallinnusta ja käytti hajautetun tietojenkäsittelyn [[wikiapedia:Client–server model|asiakas-palvelin-rakennetta]] osioiden tehtävät ja niiden suoritukset niin asiakkaiden ja palvelimen välille. |
Versio 4. joulukuuta 2020 kello 16.14
id Tech on id Softwaren suunnittelema ja kehittämä erillisten pelimoottoreiden sarja. Vanhemmat näistä ovat avointa lähdekoodia, uusimpien ollen suljetun ja omisteisen lähdekoodin tuotteita.
id Tech 1
id Tech 2
id Tech 2 (aiemmin tunnettu nimillä Quake engine ja Quake II engine) oli ensimmäinen id Softwaren kehittämä moottori, joka tuki reaaliaikaista 3D-mallinnusta ja käytti hajautetun tietojenkäsittelyn asiakas-palvelin-rakennetta osioiden tehtävät ja niiden suoritukset niin asiakkaiden ja palvelimen välille.
id Tech 3
id Tech 4
John Carmackin suunnittelema OpenGL-pohjainen moottori, jota ensi kerran käytettiin Doom 3:ssa.
- Doom 3 (2004)
- Quake 4 (2005)
- Prey (2006)
- Enemy Territory: Quake Wars (2007)