DarkPlaces

Linux.fista
Versio hetkellä 7. joulukuuta 2020 kello 22.26 – tehnyt Lahtis (keskustelu | muokkaukset) (Luokitus)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
DarkPlaces

Peli kuvaa DarkPlaces pelimoottorilla.
Vakaa versio 20140513  / 13.05.2014
Käyttöliittymä OpenGL, SDL, WGL, GLX
Lisenssi GPL
Kotisivu icculus.org/twilight/darkplaces/

Tämä artikkeli käsittelee DarkPlaces pelimoottoria ja DarkPlaces-peli on löytyy artikkelista DarkPlaces-peli

DarkPlaces on Quake-pelin modifikaatio ja merkittävästi muunnettu pelimoottori, jota käytetään useissa erillisissä peleissä ja Quake-modeissa. Sen on kehittänyt Forest "LordHavoc" Hale Quaken avoimen lähdekoodin pohjalta. Tunnetuimmat DarkPlacesia käyttävät pelit ovat Xonotic, Nexuiz Classic, OpenQuartz ja Quake.

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL