Godot Engine
Godot Engine | |
---|---|
Kuvakaappaus Godot 3.4.3 versiosta. | |
Tekijä(t) | Juan Linietsky, Ariel Manzur |
Kehittäjä(t) | Godot-yhteisö |
Ensijulkaisu | 1.0 / 17. joulukuuta 2014 |
Vakaa versio | 3.4.3 / 25. helmikuuta 2022 |
Kehitysversio | 4.0 alpha 2 / 9. helmikuuta 2022 |
Ohjelmoitu | C, C++ |
Lisenssi | MIT-lisenssi |
Kotisivu | godotengine.org |
Lähdekoodi | github.com/godotengine |
Godot Engine tai Godot on avoimen lähdekoodin 2D ja 3D-pelimoottori, jota ohjelmoidaan Python tyylisen GDScript-kielen avulla. Godot tarjoaa valtavan määrän yleisiä työkaluja, joten voit keskittyä pelisi tekemiseen ilman että tarvii keksiä pyörää uudelleen.
Ohjelmisto on saatavissa Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmistoa käytetään varsin paljon kaksiulotteisten pelien kehittämisessä ja se on suuremmilta osiltaan suomenkielinen.
Godot on täysin ilmainen ja avoimen lähdekoodin MIT-lisenssin alainen. Ei sitoumuksia, ei rojalteja, ei mitään. Pelisi on sinun, viimeistä riviä myöten.
Asennus
Godot Engine löytyy ohjelman kotisivuilta, sekä Steamistä.
Liitännäiset
Godotiin on saatavilla myös paljon liitännäisiä, jotka lisäävät ohjelmaan ominaisuuksia. Alla on lueteltu joitakin niitä.
Aiheesta muualla
- Godot Enginen suomenkielinen dokumentaatio ja manuaali
- 2D-pelin kehittäminen Godot Enginellä
- Godot 3 Tutorial Series YouTubessa.