Godot Engine
| Godot Engine | |
|---|---|
Kuvakaappaus Godot 3.4.3 versiosta. | |
| Tekijä(t) | Juan Linietsky, Ariel Manzur |
| Kehittäjä(t) | Godot-yhteisö |
| Ensijulkaisu | 1.0 / 17. joulukuuta 2014 |
| Vakaa versio | 3.4.3 / 25. helmikuuta 2022 |
| Kehitysversio | 4.0 alpha 2 / 9. helmikuuta 2022 |
| Ohjelmoitu | C, C++ |
| Lisenssi | MIT-lisenssi |
| Kotisivu | godotengine.org |
| Lähdekoodi | github.com/godotengine |
Godot Engine tai Godot on avoimen lähdekoodin 2D ja 3D-pelimoottori, jota ohjelmoidaan Python tyylisen GDScript-kielen avulla. Se tarjoaa valtavan joukon yhteisiä välineitä, joten voit vain keskittyä tekemään pelin ilman että tarvii keksiä pyörää uudelleen. Ohjelmisto on saatavissa Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmistoa käytetään varsin paljon kaksiulotteisten pelien kehittämisessä. Ja se on suuremmilta osiltaan suomenkielinen.
Asennus
Godot Engine löytyy ohjelman kotisivuilta, sekä Steamistä.
Aiheesta muualla
| |