Godot Engine
| Godot Engine | |
|---|---|
Kuvakaappaus Godot 3.4.3 versiosta. | |
| Tekijä(t) | Juan Linietsky, Ariel Manzur |
| Kehittäjä(t) | Godot-yhteisö |
| Ensijulkaisu | 1.0 / 17. joulukuuta 2014 |
| Vakaa versio | 3.4.3 / 25. helmikuuta 2022 |
| Kehitysversio | 4.0 alpha 2 / 9. helmikuuta 2022 |
| Ohjelmoitu | C, C++ |
| Lisenssi | MIT-lisenssi |
| Kotisivu | godotengine.org |
| Lähdekoodi | github.com/godotengine |
Godot Engine tai Godot on avoimen lähdekoodin 2D ja 3D-pelimoottori, jota ohjelmoidaan Python tyylisen GDScript-kielen avulla. Godot tarjoaa valtavan määrän yleisiä työkaluja, joten voit keskittyä pelisi tekemiseen ilman että tarvii keksiä pyörää uudelleen.
Ohjelmisto on saatavissa Linuxin lisäksi myös Windowsille ja Mac OS:lle. Ohjelmistoa käytetään varsin paljon kaksiulotteisten pelien kehittämisessä ja se on suuremmilta osiltaan suomenkielinen.
Godot on täysin ilmainen ja avoimen lähdekoodin MIT-lisenssin alainen. Ei sitoumuksia, ei rojalteja, ei mitään. Pelisi on sinun, viimeistä riviä myöten.
Asennus
Godot Engine löytyy ohjelman kotisivuilta, sekä Steamistä.
Aiheesta muualla
- Godot Enginen suomenkielinen dokumentaatio ja manuaali
- 2D-pelin kehittäminen Godot Enginellä
- Godot 3 Tutorial Series YouTubessa.
| |