Ero sivun ”Malline:Pelinteko” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (viilaten ja höyläten)
p (The Mirror)
 
(9 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 14: Rivi 14:
| style="font-size:90%; | [[Tiled]] | [[OGMO Editor]]
| style="font-size:90%; | [[Tiled]] | [[OGMO Editor]]
|- align = left
|- align = left
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 |  '''3D-pelimoottorit''' 
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 |  '''3D''' 
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Avoimet''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Avoimet''' 
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] |  [[Panda3D]] | [[Serious]] |  [[UPBGE]] | [[QFusion]]
| style="font-size:90%; | [[Banshee 3D]] | [[Castle Game Engine]] | [[DarkPlaces]] | [[Defold]] | [[Godot Engine]] | [[Grit engine]] | [[Irrlicht Engine]] | [[id Tech]] ([[Quake engine|Quake]]) | [[ioquake3]] | [[jMonkeyEngine]] | [[Lightfeather 3D]] | [[The Mirror]] | [[OGRE]] | [[O3DE]] |  [[Panda3D]] | [[Range Engine]] | [[Serious]] |  [[UPBGE]] | [[QFusion]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Suljetut''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Suljetut''' 
Rivi 31: Rivi 31:
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Pikseligrafiikka''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Pikseligrafiikka''' 
| style="font-size:90%; | [[Aseprite]] | [[Pixelator]]  
| style="font-size:90%; | [[Aseprite]] | [[Pixelator]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Mallinnus''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Mallinnus''' 
| style="font-size:90%; | [[Blender]] | [[UPBGE]] | [[MakeHuman]] | [[Neobarok]] | [[ngPlant]] | [[Arbaro]] | [[Dust3D]]
| style="font-size:90%; | [[Blender]] | [[UPBGE]] | [[Bforartists]] | [[MakeHuman]] | [[Neobarok]] | [[ngPlant]] | [[Arbaro]] | [[Dust3D]]
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Tekstuurikartoitus''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Tekstuurikartoitus''' 
Rivi 44: Rivi 44:
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Pintakuviomaalaus''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Pintakuviomaalaus''' 
| style="font-size:90%; | [[ArmorPaint]]
| style="font-size:90%; | [[ArmorPaint]]
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |  '''Maastogeneraattorit''' 
| style="font-size:90%; | [[TerraForge3D]]
|- align = left
|- align = left
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 |  '''Ohjelmointikielet''' 
| style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;text-align:center;" colspan = 2 |  '''Ohjelmointikielet''' 
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |     
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Käännettävät''' 
| style="font-size:90%; | [[C]] | [[C++]] | [[Java]] | [[Python]]
| style="font-size:90%; | [[C]] | [[C++]]  
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Tulkattavat''' 
| style="font-size:90%; | [[Java]] | [[Python]] | [[Lua]]  
|- align = left
|- align = left
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''-Peliohjelmointimoduulit''' 
! style="font-size:90%; background:#50aa7d; color:#ffffff;" |   '''Ohjelmointimoduulit''' 
| style="font-size:90%; | [[pygame]]
| style="font-size:90%; | [[pygame]]
|- align = left
|- align = left

Nykyinen versio 17. maaliskuuta 2024 kello 15.04

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL


Mallineesta[muokkaa]

Tämä malline esittelee peliohjelmointiin liittyviä artikkeleita ja ohjelmia.

Käyttö[muokkaa]

Lisää artikkelin loppuun: {{Pelinteko}}