Ero sivun ”CryEngine” versioiden välillä

Linux.fista
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
p (Malline + päivitys)
 
(3 välissä olevaa versiota samalta käyttäjältä ei näytetä)
Rivi 8: Rivi 8:
| moottori      =  
| moottori      =  
| ensijulkaisu  =  
| ensijulkaisu  =  
| vakaaversio    = 5.6.7
| vakaaversio    = 5.7 LTS
| vakaapvm      = 30. heinäkuuta 2020
| vakaapvm      = 5. huhtikuuta 2022
| kehitysversio  =  
| kehitysversio  =  
| kehityspvm    =  
| kehityspvm    =  
Rivi 23: Rivi 23:


Linux-tuki on tulossa lähiaikoina.  
Linux-tuki on tulossa lähiaikoina.  
==Asennus==
{{oikeudet}}
* Lataa Cryengine. (vaatii jäsenyyden)
* Asenna tarvittavat riippuvuudet.
# sudo apt-get install build-essential python python-tk
* Vaihda Cryengine-hakemistoon ja suorita WAF-rakennusjärjestelmä.
$ cd ~/Downloads/cryengine-3.8.6
$ ./cry_waf.sh build_linux_x64_gcc_debug --project-spec=gamesdk_and_tools
* Odota hetki...
* Valmis! Sinun pitäisi nähdä binäärit BinLinux64gcc-hakemistossa.
Cryengine ei tue avoimen lähdekoodin näytönohjain ajureita, joten sinun on varmistettava, että sinulla on viralliset ajurit asennettuna.


==Aiheesta muualla==
==Aiheesta muualla==

Nykyinen versio 6. huhtikuuta 2022 kello 19.06

CryEngine
Tekijä(t) Crytek GmbH
Vakaa versio 5.7 LTS  / 5. huhtikuuta 2022
Ohjelmoitu C++
Tyyppi pelimoottori
Lisenssi ce-terms
Kotisivu cryengine.com
Lähdekoodi github.com/CRYTEK/CRYENGINE

CryEngine on saksalaisen Crytek GmbH:n julkaisema avoimen lähdekoodin pelimoottori, joka on saatavana esimerkiksi Valven Steam-jakelualustasta edulliseen kuukausihintaan. Valittavana on useita eri kuukausi hinnoitteluja. Pelimoottoripaketti sisältää mm. renderöintityökalun, C++- ja Lua-ohjelmointirajapinnat, sekä esimerkkikenttiä että sisältöä, joita voi käyttää erilaisia pelejä tehdessä. Lisäksi mukana on ohjeita ja dokumentaatioita. Crytek ei veloita rojalteja pelintekijöiltä. Lähdekoodit löytyvät CryEnginen GitHub sivulta.

Linux-tuki on tulossa lähiaikoina.

Asennus[muokkaa]

Komennot, jotka alkavat $-merkillä suoritetaan tavallisena käyttäjänä ja komennot, jotka alkavat #-merkillä suoritetaan pääkäyttäjänä. Katso myös su, sudo ja doas.
  • Lataa Cryengine. (vaatii jäsenyyden)
  • Asenna tarvittavat riippuvuudet.
# sudo apt-get install build-essential python python-tk
  • Vaihda Cryengine-hakemistoon ja suorita WAF-rakennusjärjestelmä.
$ cd ~/Downloads/cryengine-3.8.6
$ ./cry_waf.sh build_linux_x64_gcc_debug --project-spec=gamesdk_and_tools
  • Odota hetki...
  • Valmis! Sinun pitäisi nähdä binäärit BinLinux64gcc-hakemistossa.

Cryengine ei tue avoimen lähdekoodin näytönohjain ajureita, joten sinun on varmistettava, että sinulla on viralliset ajurit asennettuna.

Aiheesta muualla[muokkaa]

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL