Ero sivun ”Crystal Space” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
pEi muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
Rivi 7: | Rivi 7: | ||
| käyttöliittymä=[[OpenGL]], [[SDL]], [[X11]] | | käyttöliittymä=[[OpenGL]], [[SDL]], [[X11]] | ||
| kotisivu=[https://web.archive.org/web/20170707035644/http://crystalspace3d.org/main/Main_Page crystalspace3d.org] (archive.org-tallenne) | | kotisivu=[https://web.archive.org/web/20170707035644/http://crystalspace3d.org/main/Main_Page crystalspace3d.org] (archive.org-tallenne) | ||
| | | lähdekoodi=[https://github.com/crystalspace/CS github.com/crystalspace/CS] | ||
}} | }} | ||
Versio 8. joulukuuta 2020 kello 07.48
Artikkeli sisältää vanhentunutta tietoa. Se on säilytetty historiallisista syistä, mutta sitä ei kannata yrittää päivittää. Sisältöä voi hyödyntää muilla sivuilla sen ajantasaisilta osin.
Crystal Space | |
---|---|
Käyttöliittymä | OpenGL, SDL, X11 |
Lisenssi | LGPLv2.1 |
Kotisivu | crystalspace3d.org (archive.org-tallenne) |
Lähdekoodi | github.com/crystalspace/CS |
Crystal Space oli avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille, macOS:lle ja Linuxille. Ohjelmaan sisältyi moduulit 2D ja 3D-grafiikalle, äänelle, törmäysten havaitsemiselle ja fysiikalle, josta ODE ja Bullet-kirjastot hoitavat fysiikkaa.
Crystal Space pelimoottorilla toteutettuja pelejä ovat mm. Yo Frankie!, Open Outcast ja Tugapod.
Asennus
Crystal Space löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä crystalspace. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.