Crystal Space

Linux.fista
Versio hetkellä 1. kesäkuuta 2014 kello 01.15 – tehnyt 213.216.244.213 (keskustelu) (malline + fix)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
Crystal Space
Käyttöliittymä OpenGL, SDL, X11
Lisenssi GNU LGPL
Kotisivu [1]

Crystal Space on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. Ohjelmistokehys on saatavissa Windowsille, Mac os X:lle ja Linuxille. Ohjelmaan sisältyy moduulit 2D ja 3D-grafiikalle, äänelle, törmäysten havaitsemiselle ja fysiikalle, josta ODE ja Bullet-kirjastot hoitavat fysiikan.

Asennus

Crystal Space löytyy useimpien jakeluiden paketinhallinnasta nimellä crystalspace. Lisätietoja ohjelmien asentamisesta löytyy artikkelista Ohjelmien asentaminen.

Katso myös

Aiheesta muualla

v  k  m
  Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL