CryEngine

Linux.fista
Versio hetkellä 6. huhtikuuta 2022 kello 18.51 – tehnyt Lahtis (keskustelu | muokkaukset) (5.7 LTS 5. huhtikuuta 2022)
Siirry navigaatioon Siirry hakuun
CryEngine
Tekijä(t) Crytek GmbH
Vakaa versio 5.7 LTS  / 5. huhtikuuta 2022
Ohjelmoitu C++
Tyyppi pelimoottori
Lisenssi ce-terms
Kotisivu cryengine.com
Lähdekoodi github.com/CRYTEK/CRYENGINE

CryEngine on saksalaisen Crytek GmbH:n julkaisema avoimen lähdekoodin pelimoottori, joka on saatavana esimerkiksi Valven Steam-jakelualustasta edulliseen kuukausihintaan. Valittavana on useita eri kuukausi hinnoitteluja. Pelimoottoripaketti sisältää mm. renderöintityökalun, C++- ja Lua-ohjelmointirajapinnat, sekä esimerkkikenttiä että sisältöä, joita voi käyttää erilaisia pelejä tehdessä. Lisäksi mukana on ohjeita ja dokumentaatioita. Crytek ei veloita rojalteja pelintekijöiltä. Lähdekoodit löytyvät CryEnginen GitHub sivulta.

Linux-tuki on tulossa lähiaikoina.

Aiheesta muualla

v  k  m
Peliohjelmointiin liittyvät artikkelit
 Yleiset  Peliohjelmointi Linuxilla | Musiikki ja äänet | Kuvankäsittely | Mallinnus | Lokalisointi
 2D 
 Pelimoottorit  Solar2D | Defold | Fife | LÖVE
  -Karttamuokkaimet  Tiled | OGMO Editor
 3D 
 Avoimet  Banshee 3D | Castle Game Engine | DarkPlaces | Defold | Godot Engine | Grit engine | Irrlicht Engine | id Tech (Quake) | ioquake3 | jMonkeyEngine | Lightfeather 3D | The Mirror | OGRE | O3DE | Panda3D | Range Engine | Serious | UPBGE | QFusion
 Suljetut  Axis Game Factory | CryEngine | Source | Unity3D | Unreal Engine
 Keskeytyneet  Crystal Space
  kuvankäsittely tekstuurikartoitus mallinnus 
 Kuvankäsittely  Gimp
  -Pikseligrafiikka  Aseprite | Pixelator
 Mallinnus  Blender | UPBGE | Bforartists | MakeHuman | Neobarok | ngPlant | ArbaroDust3D
  -Tekstuurikartoitus  AwesomeBump | Material Maker | Ptex
  -Tekstuurien luonti  ArmorLab
  -Pintakuviomaalaus  ArmorPaint
 Maastogeneraattorit  TerraForge3D
 Ohjelmointikielet 
  -Käännettävät  C | C++
  -Tulkattavat  Java | Python | Lua
  Ohjelmointimoduulit  pygame
  -Kirjastot  Assimp | OpenGL | Vulkan | SDL