Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
p (Sananen tästäkin pelimoottorista) |
pEi muokkausyhteenvetoa |
||
Rivi 9: | Rivi 9: | ||
}} | }} | ||
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[ | '''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[Quake III: Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodiin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti [[id Software]]. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja. | ||
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]]. | ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]]. | ||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
* [[Crystal Space]] | * [[Crystal Space]] | ||
* [[ | * [[Quake]] | ||
* [[Quake II]] | |||
* [[Quake III]] | |||
==Aiheesta muualla== | ==Aiheesta muualla== | ||
* [https://github.com/ioquake/ioq3/ ioquake3 lähdekoodit GitHubissa]. | * [https://github.com/ioquake/ioq3/ ioquake3 lähdekoodit GitHubissa]. | ||
{{Malline:Pelinteko}} | |||
[[Luokka: Pelimoottorit]] | [[Luokka: Pelimoottorit]] |
Versio 16. maaliskuuta 2016 kello 21.30
ioquake3 | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL, OpenAL |
Lisenssi | GPLv2 |
Kotisivu | ioquake3.org |
ioquake3 on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu Quake III: Arena ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodiin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti id Software. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja.
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten OpenArena, OpenWolf, Tremulous, Smokin' Guns, Urban Terror, Turtle Arena ja World of Padman.