Ero sivun ”Ioquake3” versioiden välillä
Siirry navigaatioon
Siirry hakuun
Ei muokkausyhteenvetoa |
p (lähdekoodi) |
||
(7 välissä olevaa versiota toisen käyttäjän tekemänä ei näytetä) | |||
Rivi 4: | Rivi 4: | ||
| kuva= | | kuva= | ||
| kuvateksti= | | kuvateksti= | ||
| lisenssi=[[ | | lisenssi=[[GPLv2]] | ||
| käyttöliittymä=[[SDL]],[[OpenAL]] | | käyttöliittymä=[[SDL]], [[OpenAL]] | ||
| kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org] | | kotisivu=[http://ioquake3.org/ ioquake3.org] | ||
| lähdekoodi=<li>[https://github.com/ioquake/ioq3/ github.com/ioquake/ioq3/] <li>[https://github.com/id-Software/Quake-III-Arena github.com/id-Software/Quake-III-Arena] | |||
}} | }} | ||
'''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori. | '''ioquake3''' on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu [[Quake III: Arena]] ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti [[id Software]]. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja. | ||
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten [[OpenArena]], [[OpenWolf]], [[Tremulous]], [[Smokin' Guns]], [[Urban Terror]], [[Turtle Arena]] ja [[World of Padman]]. | |||
==Katso myös== | ==Katso myös== | ||
* [[ | * [[Quake]] | ||
* [[ | * [[Quake II]] | ||
* [[Quake III: arena]] | |||
[[Luokka:Pelimoottorit]] | {{Malline:Pelinteko}} | ||
[[Luokka: Pelimoottorit]] |
Nykyinen versio 8. joulukuuta 2020 kello 08.15
ioquake3 | |
---|---|
Käyttöliittymä | SDL, OpenAL |
Lisenssi | GPLv2 |
Kotisivu | ioquake3.org |
Lähdekoodi |
ioquake3 on avoimen lähdekoodin 3D-pelimoottori, joka perustuu Quake III: Arena ja Quake 3 Team Arena pelien lähdekoodeihin. Alkuperäisen Quake III Areena -pelimoottorin kehitti id Software. Pelimoottori julkaistiin avoimena lähdekoodina 20. elokuuta 2005. Sen jälkeen pelimoottoria on puhdistettu ja korjattu ohjelmointivirheistä yhteisön toimesta ja siihen on lisätty uusia ominaisuuksia. Tavoitteena on luoda avoimen lähdekoodin Quake 3-pelimoottori, joihin ihmiset ja kehittäjät luoda uusia pelejä, sekä portata muita projekteja.
ioquake3-pelimoottori on ollut useille peliprojekteille perustana kuten OpenArena, OpenWolf, Tremulous, Smokin' Guns, Urban Terror, Turtle Arena ja World of Padman.